Sunday, March 17, 2013

PLKN=Graduated

Assalamualaikum...


Mulai 15-03 hari tu sye dah pun menamatkan latihan khidmat negara secara rasminya dan pada 16-03 sye telah pun bertolak ke rumah dengan jayanya.

Heh,, sye dah tamat PLKN. Rasa macam tak caye pulak. Mula masuk kem 06-01 sebagai pelatih sukarela. Banyak sye belajar dalam kem. Sye dah mula mendisiplinkan diri. Sye dah mula jaga solat sye. Sye dah mula ambil tahu pasal kesihatan sye. Heh, memang sye rasa perubahan yang sangat banyak masa dekat kem. Walaupun 72 hari je.

Dahlah pelatih sukarela. Memang budak-budak kompeni Bravo suka dok sakat sye sebab tu lah. Kalau ada apa-apa yang perlukan sukarelawan, diorang mesti tengok sye. Bila ada orang tanya siapa nak masuk RELA dan sama waktu dengannya mesti diorang tengok sye. Tau lah sye ni comel. Tengok banyak kali buat apa. Nanti korang jeles susah.(mode perasan activated)

Eyh,, memang banyak sangatlah kenangan dekat sana. Memang tak sampai 3 bulan dan memang sekejap je tapi bila dah dok semua buat sama-sama, semua dok rasa sama-sama! Mestilah ada rasa sayang yang timbul. Ohhoooi...

Masa Azura dok balik awal sehari tu pun sye dah rasa sedih benar... Rasa ada kosong antara sye dengan Dila. CHP tak complete tanpa Azura. Apatah lagi masa ramai-ramai balik. Memang pada mulanya sye tak rasa apa-apa sangat. Sedih tapi demi mempertahankan ego sye, sye tahan nanges. Tapi bila sye bagitau Ting Ting dedi sye dah tunggu kat luar, boleh pulak dy nanges. Pergh, secara automatiknya ayak mata sye pun jatuh.

Sampai rumah tadi sye dok pikir je bila nak balik sana balik tapi takde maknanya. Semua dah habis, Jikah. Sye dah pun tamat latihan. Nah,, pi bukak beg tu tenung sijil tamat latihan tu lama-lama.

Ada sesuatu yang sye nak ucapkan. Korang baca ke tak sye tak kesah lah...

To:: Azura.
Ingat tak masa aku cakap aku nak jadi budak cantik untuk sekali masa dalam kem tu? Aku dah tunaikan janji aku. Malang sekali kau dah takde masa tu. Malang sekali kau dah tinggalkan kem. Malang sekali aku tunaikan janji aku terlalu lambat. Sorry eh... Kalau kau ada malam tu mesti kau pun cakap aku cantik walau nak puji kosong je. Or mungkin sebab aku paksa kau cakap. Aku minta maaf sangat aku tak dapat tunjuk kau depan-depan. 









To:: Dila
Weh, hamster. Apsal bas kau gerak cepat sangat tadi. Aku tak sempat nak lambai-lambai kat kau. Aku pi nek atas ambil beg. Tapi aku rindu nak gurau-gurau kasar dengan kau. Aku rindu nak dengki Azura dengan kau. Aku rasa apa yang kau rasa masa Azura dah tak duduk antara kita lagi. Aku minta maaf lah kalau aku jadi kurang ajar sangat dengan kau.











To:: Ting Ting
U ingat masa tu U dok cakp nak balik dan U asyik tanya sye tak rasa pape ke & sye cakap tak. Then U merajuk & cakap U pun tak kesah tak dapat jumpa sye lagi. Bongek. Cakap jelah yang betul-betul. Lepas ni memang kite tak jumpa lagi tapi kalau ada takdir, sye pi jumpa U kat JB eh...Sori sye tak sempat lukis habis dekat baju U tapi sikit tu okay kan?? Ting, mesti rindu sye tau!









To:: Bravo Girls
Jongmal mianhei... B12, sori aku rapat dengan B11. B11, sori kalau aku menyemak kat situ. Aku akan ingat korang semua!!




CHPYTF

Terlalu banyak sye nak tulis tapi tak terucap. Sori...

-R.E.N.T.A.P. Rentap!!-
-Bravo #1 huh-hah!!-


No comments:

Post a Comment