Tuesday, May 14, 2013

GirlsDeMo

Assalamualaikum...

Disebabkan sye ni suka melilau-lilau jadi banyak yang sye jumpa. Dan sye nak kongsi salah satu perjumpaan sye. Entah betul entah tak ayat sye tu.


GirlsDeMo! atau nama penuh dia Girls Dead Monster. Satu band dari satu anime yang sangatlah best, Angel Beats!
Angel Beats! ni pasal sekumpulan remaja ni yang dah mati tapi diorang tak aman sebab tak puas hati dengan hidup dorang. Jadi diorang tubuhkan satu organisasi untuk lawan Kame. Peraturan dia senang je dekat dunia tu. Kalau diorang rasa puas dengan hidup dirang dan mati dengan aman maka diorang akan hilang. Pi mana? Taktau. Ada seorang pelajar ni yang dipanggil Angel merupakan ketua pelajar dan dia nak sekumpulan remaja tu mati dengan aman jadi dia menetang lah organisasi tu. Then berlaku peperangan antara organisasi tu dengan Angel.
Tapi! Bukan tu yang sye nak cakap... Sye nak kongsikan pasal satu band dalam anime ni. GirlsDeMo! Tugas diorang adalah buat konsert untuk tarik perhatian pelajar lain dan Angel supaya ahli2 yang lain dapat cari jalan nak kalahkan Angel dan lawan Kame.
Diorang punya lagu best woo!! Entah macam mana sye nak terangkan pun taktau. Tapi satu yang penting. Sye adalah peminat GirlsDeMo! walaupun diorang hanya fiksyen.
Faham2 jela. Anime sebenarnya banyak mengajar kita tentang kehidupan adi lagu diorang pun macam tu juga la. Lagu2 diorang ada sesuatu yang buat sye humming lagu dorang pada bila2 masa. Lagipun dari dulu sampai sekarang sye rasa bahasa jepun ni lagi senang nak ikut dari korea.
(P/S Umi : Aku still rasa macam tu, okeyyy)
Cuba dengar lagu diorang ehh...




Diorang ada album sendiri, wooo





Diorang juga la memperkenalkan sye kepada LiSa. She is good... Like woooooooo

-Angel Beats! is a good anime-
-Try Clannad too-

No comments:

Post a Comment